Sya Nia....

Selagi ada daya.. Ruangan ini takkan ku tinggal kan sepi..

Khamis, 19 Mei 2011

Again.. About SOMEONE..

Sape la agak2nya someone tu?
Aku tak boleh bagitau..
Sebagai intro bagi cerita tentang dia..

Dia cuma seorang watak baru dalam hidup aku..
Actually takde la baru sangat.. Cuma aku je baru perasan..
Hari ni baru aku perasan yang dia ni selalu sangat kacau aku..
Tak lah selalu.. Tapi.. Dia ni agak suka menyakat..
Mungkin.. Budak perempuan lain pun dia menyakat kot..
Seryes! Tak langsung aku rasa perasan yang dia suka kat aku..
Just geram dengan dia je..

Alkisahnya..

Bila aku dengar suara dia..
Rasa macam kenal..
Bila berpaling..
Rupa2nya.. 'Laa! Mamat ni ke?'
Ni reaksi pertama bila dia sakat aku hari ni..
Tapi.. Tiba2..
'Eh2.. Bukan dia ni selalu kacau aku ke?'
Walaupun.. Tak tinggal kesan pape pon kat aku kalau setakat dia tegur menyakat tu..
Tapi.. Aku perasan yang selalu lah jugak dia ni mengganggu..

No hard feeling..
Seryes!
Langsung tak ada..

Then.. Scene ke-2..

Bila aku pergi beli air..
Aku perasan dia ada..
Buat tak layan je..
Bila aku dah nak pergi ambik air..
Tetiba rasa nak jatuh.. Sebabnya.. Ada orang langgar..
Bila berpaling..
'Mamat ni rupanya..'
Dia jugak.. Then.. It just like..
Lantak kau la..
Kawan aku kat sebelah dah tayang senyum..
Aku apa lagi..
Rasa nak ketuk je..

Apa korang ingat ni cerita dalam novel ke?
Berjumpa.. Langgar2.. Mintak nombor..
Berkenalan.. Bercinta.. Kawin.. Blablabla..

Jauh nye aku fikir..
Boleh je nak jadi macam dalam novel..
Tapi.. Tu kalau.. Orang yang mamat tu langgar muka suci macam bidadari..
Masalahnya.. Orang yang dia langgar tu.. Badak berendam..

Okey.. Back to the topic..
Hidup tak semudah tu sebenarnya..
Langgar + Cinta = Kawin + Bahagia
Ni bukan equation la!
Realistic la sikit..

Then..
Apa lagi jadi ye..
Rasanya takde dah..
Biar la mamat tu tinggal sejarah..

Tak payah nak kenang2..
Cuma..
Kalau lah.. Muncul lagi watak dia dalam hidup aku..
Pasti aku cerita..

So..
Kata2 akhir..
Support blog ni..
Meriahkan blog ni..

Selamat membaca..

Daaaa..

Label:

0 Ulasan:

Catat Ulasan

Langgan Catat Ulasan [Atom]

<< Laman utama