Sya Nia....

Selagi ada daya.. Ruangan ini takkan ku tinggal kan sepi..

Selasa, 26 April 2011

Rasa Ini..

Makin lama..
Rasa ni dah tak boleh dihindari..
Makin kuat setiap hari..

Sengsara gila nak menahan gelojak hati..
Sedih bila dia buat tak layan..
Happy bila muka dia takde perasaan..
Dan rasa nak lompat2 je bila aku dan dia banyak persamaan..

Tak ke gila tu?
Agak tak betul la kan?
Nak buat macam mana..
Memang naseb aku dah gini gaya nya..

Lawak je hari ni..
Asyik nak gelak sepanjang waktu..
Tapi.. Bila tengok muka dia..
Rasa nak buat muka masam dan biar dia rasa sakit hati..

Tapi.. Masalahnya.. Dia faham ke kalau aku buat muka sakit hati..
Last2.. Sengih sampai ke gigi jugak yang aku tayang..
Atau dalam kata lain.. Gelak sesuka hati..
Lupa ada orang di kanan dan kiri..


Aku tak sempat nak tengok reaksi dia..
Sebab aku kena cocentrate..
Kalau tengok muka dia..
Jawabnya.. Hancur paper aku!

Walhal dalam otak aku.. Dah penuh terisi..
Dengan muka dia..
Dengan gelak dia..
Dengan senyum yang dia tak pernah langsung tunjuk kat aku..
Yang aku pernah tengok..
Muka takde perasaan dia..
Sangat tak berperasaan..

Tapi..
Memang tak rasa sakit hati..
Sebab aku kena ambik risiko..
Jurang ni penyebab nya aku jugak..
So.. Let it be..

Siapa aku untuk rapat dengan dia? Tak de sape2 pon.. So.. Bior je le.. Kan? Kan?
Tapi.. Muka dia la!
Memang tak tahan..
Bila aku beralih tempat..
Aku tak tau ape reaksi die..
Kecewa memang jauh sekali..
Yang tu aku dah sedia maklum..
Cuma.. Agak2 nya lah kan.. Apa reaksi dia?

Aku tak tau apa dia rasa..
Boleh jadi.. Suka.. Marah pon ye..
Bior le.. Dah hak dia.. Aku tak kuasa!
Actually.. Muka dia memang tak berperasaan..
Aku tau dia perasan aku pergi keluar.. Tapi..
Dia just buat bodoh je.. Again! Ada aku kesah?
Biar la dia nak benci aku tahap ke berapa sekalipun..

Pada aku..
Dia still KAWAN aku sampai bila-bila..
Aku tau dia tak benci aku..
Mungkin kekok?
Maybe..

Sampai sini je aku nak mengarut pasal dia..
Bila ada ruang..
Bila dah takde rasa dalam hati aku untuk dia..
Mungkin..
Nama dia akan aku display kat sini..
So..
Tunggu je la masa tu tiba..
Bila?
Ntah lah..
1 BULAN? 2 BULAN? OR BEBERAPA TAHUN LAGI?
Tu memang korang kena tunggu..

:)

Label:

0 Ulasan:

Catat Ulasan

Langgan Catat Ulasan [Atom]

<< Laman utama